10 Jun 2010

Keunggulan Rasulullah S.A.W.

1.Rasulullah tidak mempunyai bayang2. Ia menunjukkan, tiada sesiapa yg boleh menyerupai Rasulullah, atau menyamai Rasulullah, kerana RASULULLAH HANYA SATU SAHAJA ATAS DUNIA INI,

2.Rasulullah, yg air kencingnya tidak pernah ZAHIR atas muka bumi ini. Apoabila nabi membuang air kecil, air kecil tadi hilang dari pandangan mata.

3. Rasulullah, tidak pernah dihinggapi LALAT ke atas batang tubuhnya. Lalat tidak pernah menyentuh tubuh nabi, atau berkeliaran kawasan sekitar nabi..

4. Tidak pernah bermimpi, sehinggakan keluar air mani. Rasulullah tidak bermimpi benda2 yg kotor, atau keji, Hanya bermimpi yg baik2, dan mimpi petunjuk dari Allah.

5.Tidak pernah menguap seumur hidup.. nabi tidak pernah mengantuk, kalau nabi nak tidur , dia akan tidur, tapi mengantuk tidak sama sekali...

6. Haiwan dan binatang tidak pernah lari dari Rasulullah, termasuk binatang buas, bahkan
memuliakannya.

7.Rasulullah lahir dalam keadaan sudah siap berkhitan.. seci daripada kekotoran..

8.Rasulullah, pada zahirnya, tidur pada matanya, tapi Hatinya tidak pernah tidur.. hati Rasulullah ketika tidur, bersama dgn allah, dan sentiasa mengingati Allah.

9. Rasulullah boleh melihat dari belakang sepereti mana dia melihat dihadapan. Pernah seorang sahabat, hendak memberi salam kepada nabi, dari arah belakang dgn tujuan nak dapat manfaat pahala memberi salam, akan tetapi Rasulullah terlebih dahulu memberi salam kpd sahabat nya.

10. Rasulullah, apabila duduk bersama sahabat2nya, 2 bahu nabi, lebih tinggi daripada mereka... menunjukkan ketinggian dan kemuliaan nabi diantara manusia lain.

by Haikalsr Azlan (notes) Sunday, May 30, 2010 at 4:35pm

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...